Skolsnack

Första veckan av vårterminern är nu avklarad. Vet inte riktigt vad jag tycker om det nya schemat, finns både postiva och negativa förändringar. Något negativt är att vi inte längre har någon sovmorgon på torsdagar, samtidigt så gjorde lektionen som sattes där att vi slapp ha gympa direkt på morgonen, vilket jag gillar. Dock skulle jag helst ha gympa allra sist på dagen, så att man kan träna fullt ut utan att behöva tänka på att varje svettdroppe ska hinna tvättas bort innan nästa lektion. Den bästa förändringen är att onsdagar är Spårefria, vilket betyder att vi varken har matte eller fysik, sååå skönt!
 
Mitt plugg över helgen väger 5.5 kg, jag ska kunna hinna med allt. Eller i alla fall göra klart de viktigaste ämnena (biologi, matte och kemi), och sedan göra det jag hinner i spanskan. Sen är det grammatikprov i både svenska och engelska snart, men jag tog inte med det hem så det får vänta.
Man ska inte vara för optimistisk när man packar ner alla böcker, för om det blir för mycket tänker man ju bara på hur mycket det är som måste göras och då blir inget gjort.
 
Nu ska jag dra igång musik och börja städa på rummet, det behövs! Pusshej ♥

Kommentarer

Orelevanta kommentarer godkänns ej.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0