Nyår

Hade ett riktigt bra nyår, över förväntningarna faktiskt. Jag har lärt mig att aldrig förvänta mig för mycket för nyår är ofta överskattat och leder till besvikelser. Men så blev det inte nu som sagt.
 
Började med en liten förfest vid åtta typ och det blev en hel del drickande för min del. Sedan stapplade jag mig med hjälp av andra ner till stan. Jag fick min tolvslagskyss och kollade nästan på fyrverkerierna. Anledningen till att jag sa nästan är att jag var för alkoholpåverkad för att vara uppmärksam på nånting. Uppmärksammade dock hur verkligen alla västervikare är på samma ställe vid tolvslaget (okej inte bokstavligen alla men det känns så). Så jag kramade om både bekanta och obekanta och det nya året börjades med jubel och allmän pepphet, precis som det ska va!
 
Efter mycket kaosande hit och dit och lite "vart tog fan tog den och den vägen?" så var vi fyra stycken som drog vidare till en efterfest, eller efterfest kanske man inte ska kalla det utan det var väl mer allmänt myshäng typ. Sen var det dags att dra sig hemåt, men jag var typ en halvmil hemifrån så fick sova hos en annan istället. Somnade nån gång efter fem typ.
 
Vaknade nån gång runt tio och efter en hel del trötthet och ovilja att lämna sängen där man nästan inte kände av baksmällan, blev det att dra sig mot stan så att jag kunde hämta min cykel och sen dra hem. Tycker det är himla roligt hur utroligt dött det är överallt. En halvtimmas promenad och det enda man ser är några enstaka bilar och äldre männsikor som är ute med hunden. Fast samtidigt som det känns roligt tycker jag också att det känns lite skrämmande. Inte att de flesta ligger inne och sover av sig ruset, utan att ensamheten på stan får mig att känna som om jordens undergång inträffade dagen innan. Det känns så obehagligt ensamt. Men imorrn har staden säkert vaknat till något till liv igen.
 
Just nu oroar jag mig för hur jag ska kunna somna inatt. Har nämligen sovit närmare sex timmar sedan jag kom hem och jag vaknade senast upp för lite mer än två timmar sedan. Får väl komma på nåt så jag kan vända dygnet till rätta igen. Jag får halvt panik över att om en vecka så sitter jag och kollar på ph (yay att det börjar) efter en lång dag i skolan. Men jag ska försöka vara positiv, nytt är bättre tankar. A, det kör vi på så länge det går. Hoppas att ni alla haft ett grymt nyår och att ni börjar 2014 på bästa möjliga sätt ♥
 
 

Kommentarer

Orelevanta kommentarer godkänns ej.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0