Thinking about it gets you nowhere

Igårkväll gjorde jag ett litet schema för när och vad jag skulle plugga idag. Det började bra, men sen blev det lite "nej vi tar seriepausen nu istället" och "oj vad är det här för roligt klipp", med andra ord har jag inte pluggat ens nära så mycket som jag planerat. Varför ska det vara så svårt? Man borde inte sätta igång datorn, men den står ju där och lockar, och en del plugg måste göras på datorn med internet. Jag försöker att motivera mig själv men en jobbig del i min hjärna tycker att jag snackar skit. Den delen tar över allt.
De negativa tankarna är oövervinnliga. Eller? Det ska gå att besegra dem, och jag måste kämpa mer. Imorrn. Ja jag vet att man inte ska skjuta upp saker, men nu gör jag det i alla fall. Och om jag ska börja gå efter mitt pluggschema så är det faktiskt vilotid ända tills morgondagen.
Gud vad lätt det ska vara att motivera sig själv till att skita i allt..

Kommentarer

Orelevanta kommentarer godkänns ej.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0