Recap

Denhär veckan har rullat på sjukt fort och det har inte varit så många viktiga grejer att göra, det enda var typ i måndags när bokanalyser i svenska skulle opponeras. Eller, enligt min mentor/geografilärare så var det inte alls en opponering vi gjorde utan något annat och det var inte svårt att märka hur mycket hon ogillar svenskläraren, men I don't blame her! Jag fick iallafall ångest då för jag kände mig så elak som bah "ah det här kunde varit lite bättre, och det här med..." vet ju själv hur det är att sträva efter perfektion så inte direkt roligt när något man kämpat med bara sågas av någon. 
 
I tisdags tog jag valfri arbetsplats och i onsdags hade vi studiebesök på sjukhuset, erkänner att jag inte orkade lyssna på allt vad som sades. Torsdagen var en vanlig dag och framåt fyra hämtade Emelie upp mig. Hos henne blev det sedan mys med Sunes jul, lussebullar, glögg och skräckis. Sov sedan där och hade världens klantigaste morgon, började med att jag ramlade ur sängen, först en gång så då la jag mig tillrätta igen, sedan en gång till och då orkade jag inte resa mig så sov på golvet i en timma eller så. Lite efter sju tillagades julfrukost och när den skulle ätas spillde jag juice typ överallt, smällde till saker titt som tätt och var allmänt jävligt lost bara. Efter frukosten bärde/bar (IQ..) det av till skolan för julavslutning och sen var man jullovet igång. Dock måste jag säga att vi börjar skolan lite väl tidigt. Något annar som är tråkigt är att jag känner att jag håller på att bli sjuk, orkar inte! 
 
Kan förövrigt säga att jag typ inte har några julkänlsor alls, ännu mindre än vanligt. Kan vara för att jag iår inte orkat tjata på mamma att plocka fram julgrejerna som hon av någon anledning alltid måste lägga mitt bland allt kaos. Med andra ord så har vi inget julpynt alls, eller vi har julgardiner och ljusstakar - det är det som grannarna ser och det är det som spelar roll hos mina föräldrar. Vem bryr sig om vi tycker det är fint sålänge de som går förbi ute kan tro att det är det.. Längtar såå tills jag flyttar hemifrån och slipper deras konstiga värderingar och kaos. Fast jag kommer nog bo kvar ett tag för att det är billigare - pengar framför trivsel.
 
Nu ska jag försöka njuta av jullovet och inte bry mig om en viss läxa av Blixt. Haaade! ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Orelevanta kommentarer godkänns ej.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0