Studentångest

Idag gjorde vi NP i svenska, jag skrev ett PM om Törnrosa och hennes symboliska mens, på riktigt alltså. Jag har aldrig riktigt tyckt om att skriva svenskauppgifter, alltså jag tycker ju om att skriva egentligen men när jag ska bedömas för det känns det konstigt. I alla andra ämnen känns det mer tydligt vad det är som bedöms, men i svenska är det liksom skriv några sidor och hoppas det blir rätt typ. Men jag nöjer mig med ett godkänt just nu så det är rätt lugnt.
 
Efter NP:t sprang jag runt på stan med Marlene och letade studentklänning, var i varenda möjliga klädaffär men hittade ingenting, inte ens något som nästan var bra, eller jag hittade en assnygg klänning men den hade en fyrsiffrig prissumma så kändes inte riktigt värt det. Känner lite halvt panik för detta nu, har liksom kollat igenom sidor på internet också men inget där heller. Antingen är klänningen för lång, har konstiga sömmar, allmänt dålig passform, för beige eller något annat som bara är fel. Ska iallafall till antingen Ullared eller Norrköping på min födelsedag så får hålla tummarna hårt för att jag hittar något där.
 
Nu ska jag försöka ta tag i ett arbete om demokrati och diktatur, ha det bra! ♥

Kommentarer

Orelevanta kommentarer godkänns ej.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0